Klasy gimnazjalne - SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 w Mysłowicach

Idź do spisu treści

Menu główne:

Klasy gimnazjalne

UCZEŃ / RODZICE
 


Rok szkolny 2017 - 2018

czerwiec 2018

Malbork - Gdańsk - Gdynia 4-6.06.2018r.
Malbork zdobyty!!!

Mimo upału dającego się mocno we znaki oraz nieco długiej podróży, uczniowie klas 3C i 2A gimnazjum z radością donoszą, że dotarli na miejsce, zwiedzili zamek, wdrapali się na najwyższą wieżę krzyżackiego zamku i właśnie podążają w kierunku morza. Dziś tylko krótka migawka z tego, co zobaczyli. Jutro ciąg dalszy. Pełna fotorelacja po powrocie. Pozdrawiamy deszczowe Mysłowice.

Na koniec dnia joga na plaży, upragnione przywitanie z morzem, pląsy na piasku i zachód słońca. Jutro zdobywamy Gdańsk. Dobranoc.
W drugim dniu było jak w bolywoodzkim filmie: raz słońce, raz deszcz, raz wiatr i przenikliwe zimno, a za chwilę znów słońce. Celem drugiego dnia wyprawy nad polskie morze był Gdańsk i Westerplatte. Plan wycieczki zrealizowano w stu procentach: zwiedziliśmy Muzeum II wojny światowej, przespacerowaliśmy się przepięknymi gdańskimi uliczkami, które chwilę i 400 schodów później zobaczyliśmy z wieży widokowej kościoła mariackiego. Popłynęliśmy też prawdziwym pirackim statkiem na Westerplatte, gdzie odbyliśmy prawdziwą lekcję historii. Zmęczeni, osmagani wiatrem, ale pełni wrażeń wracamy do ośrodka. Do jutra.

W ostatnim dniu nadmorskiej przygody przywitało nas słońce. Po szybkim śniadaniu obraliśmy kurs na Gdynię. W planie było Akwarium, Dar Pomorza i ORP Błyskawica. Czas na zwiedzaniu upłynął bardzo szybko. Potem jeszcze szybszy zakup pamiątek, wyprawa na od dawna upragnione gofry i już jesteśmy w drodze do domu. O pięknie zwiedzanych miejsc niech przemówi tych kilka zdjęć.

Dziękujemy Challenger-Travel za wspaniałą przygodę.

 
 
 
 

maj 2018
Deutschunterricht im Kindergarten!? - Warum nicht?
18 czerwca 2018 roku cztery uczennice kl. II Gimnazjum, tj. Estera Halińska, Amelia Kawa, Emilia Wójkowska (II A) i Patrycja Ufir (II B), wraz z nauczycielką języka niemieckiego w naszej szkole p. Agnieszką Witas, wybrały się do Akademii Przed-Szkolnej "Skrzat" w Mysłowicach celem przeprowadzenia lekcji z języka niemieckiego. Przedszkolaki przywitały gimnazjalistki piosenką "Guten Tag sagen alle Kinder". Następnie uczennice poprzez zabawę uczyły dzieci nowych słówek i utrwalały nazwy kolorów w języku niemieckim. Wspólnie z nimi śpiewały też piosenkę o kwiatku (Blumenlied). Dzieci podczas zajęć poznały nazwy zwierząt żyjących na łące, a na koniec wspólnie z "nowymi paniami" wykonały kolorowe motyle (bunte Schmetterlinge) z lizaków i kolorowego papieru. Wszyscy dobrze się bawili ☺ Sami zobaczcie!

 
 
 
 

maj 2018
Gimnazjaliści przedszkolakom!
W filii bibliotecznej przy ulicy Oświęcimskiej odbyły się niecodzienne warsztaty, mające na celu integrację dzieci i młodzieży różnych grup wiekowych. Wspólnym mianownikiem spotkania było rozbudzenie bakcyla czytelniczego dzieci z Przedszkola nr 12 – pod opieką wychowawczyni Grażyny Gembały – przez młodzież gimnazjalną ze Szkoły Podstawowej nr 7 pod merytorycznym kierownictwem Marty Bober – szkolnego nauczyciela bibliotekarza. Na początku spotkania dzieci odpowiadały na wybrane losowo zagadki literackie. Po odsłuchaniu czytanej przez gimnazjalistów z podziałem na role historii „Nie warto się obrażać”, przedszkolaki aktywnie brały udział w rozmowie terapeutycznej, wyjaśniającej i oswajającej negatywne zachowania bohaterów opowiadania. Kolejnym elementem warsztatów było wykonanie przez najmłodszych pracy plastycznej – kolażu morskiego na papierowym talerzyku – pod troskliwą opieką starszych kolegów i koleżanek. Spotkanie zakończyły integracyjne zabawy ruchowe, rymowanki i tańce wykonywane przy akompaniamencie muzyki. Najważniejszym akcentem spotkania była współpraca młodszych i starszych uczestników warsztatów i cel, jaki wszystkim przyświecał – czerpanie przyjemności ze spotkania z książką.

 
 
 
 

kwiecień 2018
Mysłowickie eliminacje turnieju BRD
13.04.2018 
Na mysłowickiej hali widowiskowo-sportowej MOSIR odbyły się powiatowe eliminacje do Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych pisali test wiedzy, jeździli na rowerze i udzielali pierwszej pomocy. Zawody zorganizowała Komenda Miejska Policji w Mysłowicach, Urząd Miasta Mysłowice i Automobilklub.

Wczoraj na mysłowickiej hali widowiskowo-sportowej przy ul. Bończyka mysłowiccy policjanci ruchu drogowego przeprowadzili eliminacje Turnieju Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W turnieju udział wzięło ponad siedemdziesięcioro uczniów, reprezentujących szkoły podstawowe i gimnazja zlokalizowane na terenie naszego miasta. Uczestnicy turnieju musieli zaliczyć test wiedzy ze znajomości zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego, pokonać tor sprawnościowy jadąc na rowerze oraz udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej.

Laureatami tej edycji turnieju zostali:

Klasyfikacja drużynowa szkół podstawowych:
I miejsce - SP nr 13
II miejsce - SP nr 16
III miejsce - SP nr 3

Klasyfikacja drużynowa szkół gimnazjalnych:
I miejsce - Gimnazjum nr 2
II miejsce - Gimnazjum Dwujęzyczne
III miejsce - Gimnazjum nr 6

Klasyfikacja indywidualna:
najlepsza zawodniczka – Klaudia BARGIEŁA z Gimnazjum Sportowego
najlepszy zawodnik – Łukasz STACHOŃ z Gimnazjum nr 2

Drużyny, które stanęły na podium i najlepsi w klasyfikacji indywidualnej otrzymali pamiątkowe medale oraz nagrody rzeczowe. Zwycięzcy rywalizacji awansowali do dalszego etapu turnieju i będą reprezentować Mysłowice w eliminacjach na szczeblu wojewódzkim.

 
 
 
 

luty 2018
„Jak prowadzić zdrowy i aktywny styl życia?”
czyli gimnazjaliści uświadamiają swych młodszych
kolegów na temat zdrowego żywienia
Projekty edukacyjne na poziomie gimnazjalnym są obowiązkowe dla każdego ucznia. Gimnazjaliści sami sobie wybierają temat projektu, opiekuna i sposób prezentacji wykonanej pracy. Uczennice klasy II B gimnazjum: Martyna Hernas, Patrycja Ufir. Natalia Miechowska i Kamila Kałuża, przedstawiły prezentację swojego projektu edukacyjnego „Jak prowadzić zdrowy i aktywny styl życia?” uczniom klasy I c naszej szkoły. Celem projektu było zapoznanie młodszych kolegów i koleżanki z piramidą zdrowego żywienia i wpływem aktywności fizycznej na stan zdrowia człowieka. Aby prezentacja była dla dzieci bardziej przystępna, uczennice przygotowały krótkie przedstawienie, do którego wszystkie dekoracje
i rekwizyty wykonały własnoręcznie.

Wszystkie dzieci bardzo aktywnie uczestniczyły w zajęciach. Najpierw wspólnie tworzyły piramidę zdrowego żywienia – odgadując jej poszczególne elementy i umieszczając je na wcześniej przygotowanej planszy, a następnie odgadywały z zawiązanymi oczami różne warzywa i owoce wyłącznie po dotyku i zapachu. „To była naprawdę fajna zabawa” – stwierdziły zgodnie na koniec ćwiczenia. Na zakończenie spotkania gimnazjalistki przygotowały poczęstunek w formie zdrowych kanapek i owoców, a pierwszaki zaprosiły starsze koleżanki do zaśpiewania i zatańczenia znanej piosenki „Ogórek, ogórek”.

Pomimo różnicy wieku młodsi uczniowie z wielkim zaangażowaniem wykonywali zadania przygotowane dla nich przez starsze koleżanki. Sposób prezentacji projektu przyczynił się do integracji uczniów, a także przybliżył temat zdrowego odżywiania. Opiekunem i koordynatorem projektu była mgr Agata Kowalska.

 
 
 
 

luty 2018 - Aktyw biblioteczny.
Dnia 28 lutego uczniowie naszej szkoły wybrali się z wizytą do przedszkolaków z Przedszkola nr 5 w naszym mieście aby wspólnie dzielić się radością czytania i nie tylko.  Aktyw biblioteczny przynależący do Klubu Książki przy szkolnej bibliotece SP 7 pod bacznym okiem opiekuna p. Marty Bober przygotował dla maluchów zajęcia z elementami biblioterapii pt.: NIE WARTO SIĘ OBRAŻAĆ!
Dobrej zabawie nie było widać końca!
Czytaliśmy, graliśmy w zabawy literackie oraz dawaliśmy upust emocjom kreatywnie i aktywnie uczestnicząc również w przygotowanych prze nas warsztatach artystycznych!

Czas upłynął tak szybko, że szkoda było opuszczać tak aktywne i miłe Przedszkolaki.
Ale na pewno jeszcze tam wrócimy!!!
Tymczasem pamiętajcie z książką i przy książce również można się dobrze bawić!!!
 
 
 
 

styczeń 2018 - Sesja edukacyjna w Państwowym Muzeum w Oświęcimiu.
Tradycje udziału w sesjach edukacyjnych w Państwowym Muzeum Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu sięgają czasów, gdy funkcjonowało jeszcze Gimnazjum nr 2. I choć od nowego roku szkolnego uczniowie dawnego G2 uczęszczają do Szkoły Podstawowej nr 7 – dobre tradycje wyjazdów przetrwały. Na dzień przed feriami zimowymi grupa uczniów z klasy 3c, wraz z paniami – Ewą Brzeziną i Małgorzatą Imiołek, udała się do Oświęcimia, by wziąć udział w kolejnej sesji edukacyjnej, połączonej tym razem z zajęciami warsztatowymi. Tematyka sesji dotyczyła niezwykłej kolekcji dokumentów, jaką Muzeum otrzymało jakiś czas temu od rodziny nieżyjącego już prywatnego kolekcjonera p. Władysława Ratha. Ofiarodawca, jako 15-letni chłopiec, trafił wraz z całą rodziną do krakowskiego getta. Jego ojciec zginął w Auschwitz, a matka w nieznanym miejscu. On sam, wraz z siostrą został uratowany z getta dzięki „Liście Schindlera”. Po wojnie cały czas coś kolekcjonował, zwłaszcza zbierał listy i dokumenty dotyczące obozów koncentracyjnych. Po jego śmierci, jego żona Ewa Rath, postanowiła przekazać cały zbiór Muzeum w Oświęcimiu. Kolekcja obejmuje 1893 dokumenty i 29 fotografii związanych z zagładą i prześladowaniami ludności żydowskiej. Wśród nich znajduje się 51 listów, które napisali do swych bliskich więźniowie KL Auschwitz – Birkenau.

Podczas pierwszej części sesji, jej uczestnicy przyjrzeli się pracy archeologów, którzy w 1967r. prowadzili prace wykopaliskowe na terenie Auschwitz II Birkenau, tuż przy ruinach krematoriów. Wysłuchali również wystąpienia pracowników działu konserwatorskiego i archiwum, na temat współczesnych metod prowadzenia prac konserwatorskich i przechowywania niszczejących zabytków. Część druga sesji – warsztatowa, rozpoczęła się od zwiedzenia wystawy, na której zaprezentowano część kolekcji p. Władysława Ratha, a chwilę później – uczestnicy sesji, podzieleni na grupy warsztatowe, przystąpili do pracy. Zadaniem naszych gimnazjalistów było odnaleźć elementy wspólne i różnice w wybranych listach, ułożyć regulamin korespondencji, jaki mógł obowiązywać w obozie koncentracyjnym oraz – analizując treści wybranych listów, odnaleźć sposoby obchodzenia cenzury przez więźniów i ich bliskich. Zadania były dosyć trudne, jednak uczniowie poradzili sobie z nimi uzyskując pochwałę prowadzących.

Do Mysłowic wrócili późnym popołudniem, zmęczeni ale zadowoleni, że mogli poznać nowy sposób poznawania przeszłości – inny niż ten tradycyjny, wyłożony przez nauczyciela na lekcji. Że na chwilę mogli stać się samodzielnymi badaczami historii odkrywającymi przeszłość u źródeł.

 
 
 
 

grudzień 2017 - Próbny egzamin z Operonem w klasach 3

Egzamin odbył się w dniach od 5 do 7 grudnia 2017 roku.


05 grudnia 17r. częśc humanistyczna
06 grudnia 17r. część matematyczno-przyrodnicza
07 grudnia 17r. język nowożytny angielski

 
 

październik 2017 - Zajęcia artystyczne Halloween Święto dyni

W klasie gimnazjalnej SP7 -2A na zajęciach artystycznych połączyliśmy przyjemne z pożytecznym wzięliśmy na warsztat… dynię. W związku z Halloween potraktowaliśmy dynię jako bryłę, którą każdy uczeń mógł tworzyć według własnej wyobraźni i kreatywności używając w bardzo bezpieczny sposób narzędzi…

Efekt jak widać straaaaaszy :)

 
 
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego